Carriere
In 1991 is Silvia haar loopbaan gestart op het gebied van marketing communicatie bij Sony Benelux. Zij heeft aan de wieg gestaan van het invoeren van de term crossmedia toen internet in 1993 beschikbaar werd.
Bij Endemol en Ivo Niehe Producties is zij bedrijven gaan koppelen aan crossmediale concepten om een commerciële boodschap op redactionele manier te verwerken binnen de kaders van de Nederlandse mediawet. In 2001 is zij uitgeroepen tot Mega Marketeer door het Tijdschrift voor Marketing voor haar inzet aan het crossmediale concept Starmaker.
Sinds 2007 is zij actief in de sierteelt en groenten en fruit sector. Voor GroentenFruit Bureau (Productschap Tuinbouw) werkte zij aan een aantal collectieve en EU-gesubsidieerde projecten waaronder Schoolfruit, 2×2, Conference peer, Huis van de Smaak (Floriade 2012).
In 2010 won ze met de campagne ‘Datzieterlekkeruit’ de Perfect Beat Award; De award voor de beste kids marketing campagne.
Voor diverse projecten waaronder de Libelle Zomerweek en Floriade, ontwikkelde zij big shoppers die zij via haar eigen netwerk liet produceren, van ontwerp t/m eigen productie in Azië.